Първата стъпка в посока „електронно училище“ е обособяването на информационно хранилище с дигиталните артефакти. Хранилището съдържа електронни уроци, презентации и учебни проекти по учебни предмети от хуманитарен и природоматематически цикъл, както и тези на начален етап на основната образователна степен.
Следваща по важност стъпка е изграждането на модулите за организация и управление на административната дейност и на учебния процес.
Обезпечаването на достъпа до тези модули ще позволи на всеки ученик, учител и родител да извлича, прилага и разпространява данни, което ще подобри планирането, организацията, провеждането, контролирането и анализирането на дейности, свързани с управлението на училището.
Модулите за управление на комуникацията са следващата крачка напред, тъй като целта на създаването на така структурираната информационна система – „електронно училище“ е да се създадат условия за реално и ефективно участие на учениците в училищния живот.
Финалният щрих към завършеното решение ще бъде разработката на модулите за управление и организация на учебния процес – учебното съдържание.