Цветя за учителя

Късах за моя учител цветя —
здравец, лале, минзухари,
сам се катерех по диви места
и по чукари.

Носех цветята на другия ден —
пъстри букети,
стисках ги радостен, тих и смутен
все до сърцето.

Моят учител, усмихнат и благ,
казваше с радост:
— Колко цветя си донесъл ти пак!
Цяла грамада!

Ти ми дъхтиш на гора, на роса
с тия букети!
Сякаш и ти с твоята руса коса
станал си цвете!

Колко щастлив и доволен аз бях!
С весела песен
хуквах навън и букети берях
пролет и есен!

Тесен бе целият кър разцъфтял!
Малко ми бяха цветята!
Аз за учителя свой бих обрал
всички цветя по земята!

Лиана Даскалова

Вашият коментар

